محتوای غیر یونیک در سایت‌ها

جریمه‌های پاندای گوگل از سنه 2011 ابتدا شدند و با هر آنچه که به درونمایه مربوط می‌شود، راز و کار دارند. همانطور که قبلا گفته شد، گوگل می خواهد که بهترین محتوای ممکن را به جستجوکنندگان ارائه دهد . آیا محتوای تکراری بهترین محتواست؟ قطعا خیر.


هرچه محتوای تکراری بیشتر باشد، کیفیت وبسایت پایین‌تر می‌‌آید و وبسایت سقوط می‌کند. گوگل وبسایت‌هایی با محتوای تکراری را که برای کاربران کاربردی نیستند، پیدا کرده و آن‌ها را جریمه می‌کند.


سرقت ادبی فقط چیزی نیست که گوگل هنگام تحلیل محتوای یک وبسایت مدنظر پیمان می‌دهد؛ بلکه کیفیت محتوا هم نقش مساوی یا حتی مهم‌تری را ایفا می‌کند. شما باید کوشش کنید که در اثناء انتشار محتوا، منحصر به فرد و مبتکر باشید. چرا موعد و انرژی خود را برای چیزی بگذارید که کاربران می‌توانند در سایت‌های سایر به آن دست یابند؟


این‌ها اصلی‌ترین دلایلی هستند که ارزش یک سایت را ذیل می‌آورند. اگر درونمایه خوب نباشد، موتورهای جست‌وجو تصور بدی از صفحه‌ شما خواهند داشت. باید مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما بی همتا است و به نکوداشتن نوشته شده است. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند "Copyscape" و "CopyGator" بهره‌گیری کنید.


تکراری بودن محتوا، صرفا به معنای پیگیری کردن و کپی کردن چیزی از لحاظ ادبی نیست، بلکه نوعی سایر از جریمه‌ پاندای گوگل وجود دارد که افراد کمی متعلق به مستحضر هستند و آن، تغییر محتوا (content spinning) است: بازنویسی اطلاعات نوشته شده به طوری که متفاوت به نظر برسد، اما همان منظور را برساند